L' UJI inaugura la quarta edició del curs UniDiversitat: Formació per a l'ocupació i la vida independent de joves amb Discapacitat Intel·lectual, del Desenvolupament i Trastorn de l’Espectre Autista
Per quart any consecutiu a la Universitat Jaume I s’ha inaugurat el curs «UniDiversitat: Formació per a l'ocupació i la vida independent de joves amb Discapacitat Intel·lectual, del Desenvolupament i Trastorn de l’Espectre Autista», un curs d’Educació Inclusiva Postsecundària dirigit a joves d’entre 18 i 30 anys amb Discapacitat Intel·lectual, del Desenvolupament i Trastorn de l’Espectre Autista inscrits en el sistema de Garantia Juvenil.
Aquest any, 15 joves més, es sumen a l’experiència universitària que ofereix UniDiversitat, sent un total de 60 estudiants aproximadament que han gaudit d’aquest curs a la nostra universitat. L'acte ha comptat amb la presència de la vicerectora de Responsabilitat Social, Polítiques Inclusives i Igualtat, Elsa González i la directora acadèmica del programa, Odet Moliner. Degut a les circumstàncies climatològiques viscudes a la Comunitat Valenciana el passat 29 d’Octubre, el president de la ONCE de la Comunitat Valenciana, Enrique Llin, no ha pogut assistir a l’acte d’inauguració. En la sessió també ha participat professorat del programa, Aida Sanahuja i Rocío Marín, les tutores del grup, Mercé Barrera i Patricia Arroyo i com a representant de l’entitat Inserta Empleo ONCE de Castelló, Mª Carmen Estañol. El curs, que es desenvoluparà des del 31 d’octubre fins al 16 de maig, té com a objectiu millorar l’ocupabilitat, inclusió social i la vida independent d’aquests i aquestes joves a través de la promoció de competències generals i professionals que faciliten el seu accés a entorns laborals ordinaris. La formació està promoguda pel Vicerectorat de Responsabilitat Social, Polítiques Inclusives i Igualtat; el Vicerectorat d'Estudis i Formació Permanent i la Unitat de Discapacitat i Diversitat de la Universitat Jaume I i compta amb el finançament de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu. Està recolzat per Plena Inclusión Comunitat Valenciana i el Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI-CV). A més, hi col·laboren les entitats Oficina de Vida Independent de Castelló, COCEMFE Castelló, TEA-CAST, Fundació Síndrome de Down Castelló, Associació Fenòmens, IDEA i Afaniad de Vinaròs. Un any més, una nova il·lusió i un camí ple de reptes i aprenentatges.
#InclusióUJI
Més informació: https://www.fue.uji.es/ca/formacio/EX240169
https://www.uji.es/serveis/udd/base/sensibilitzacio/diploma/
Descargas:
PractiDUA. Guía práctica para abordar el Diseño Universal para el Aprendizaje a través de rincones
El pasado 25 de septiembre del 2024, Aida Sanahuja Ribés (profesora permanente laboral) y Mercé Barrera Ciurana (personal investigador en formación) del área de Didáctica y Organización Escolar (DOE) de la Universitat Jaume I han presentado, en Madrid, PractiDUA. Guía práctica para abordar el Diseño Universal para el Aprendizaje a través de rincones. La guía ha sido publicada por el Real Patronato sobre Discapacidad, a través del Centro Español de Documentación e Investigación sobre Discapacidad (CEDID).
En el acto participaron Jesús Martín Blanco, director del Real Patronato sobre Discapacidad y director general de Derechos de las Personas con Discapacidad, Sergio Sánchez Fuentes prologuista de la publicación y profesor titular de la Universidad Autónoma de Madrid, Carmen Márquez Vázquez co-autora de la guía y directora del CEDID e investigadora de la Universidad Autónoma de Madrid y Hugo Daniel Yahari, co-autor de la guía y doctorando de la Universidad Autónoma de Madrid.
La guía se puede descargar de forma gratuita en el catálogo del CEDID: https://www.cedid.es/es/documentacion/ver-seleccion-novedad/596449/
Se trata de un recurso dirigido al profesorado que imparte docencia en las titulaciones universitarias de educación para trabajar, desde una perspectiva vivencial y práctica, las bases del Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA) en las aulas universitarias. Se propone la incorporación del DUA a través de la estrategia metodológica de los rincones de trabajo. Mediante 10 rincones se abordan diferentes aspectos de este paradigma, desde sus orígenes en el ámbito de la arquitectura o sus fundamentos neurocientíficos, hasta la presencia de este en la legislación educativa vigente o las posibilidades prácticas para su implementación en el aula. Todas las propuestas pretenden asentar las bases del DUA respetando su filosofía, lo que permite una mayor comprensión de este paradigma. Este material resulta de interés para abordar el DUA en la formación inicial de profesionales de la educación debido a su carácter práctico y a la coherencia con los principios de este paradigma.
Descargas:
VIII Jornades formatives “Connectem amb el Talent” d’Onda
Algunes investigadores del MEICRI han participat en les VIII Jornades formatives “Connectem amb el Talent”, que han tingut lloc els dies 2 i 3 de febrer del 2024 organitzades pel departament d’Educació de l’Ajuntament d’Onda.
L’objectiu d’aquestes jornades s’ha centrat a donar difusió dels diferents tipus de talents que podem trobar entre els xiquets i xiquetes i adolescents tant dins de l’aula com en l’àmbit familiar, reconèixer les seues habilitats i aprendre a identificar-los per tal d’abordar-los des d’una perspectiva educativa i personal.
Les investigadores Odet Moliner i Mercé Barrera van presentar la ponència que portava per títol Com el DUA facilita l’aprenentatge de tots els estudiants i de l’alumnat amb TEA en particular? Posteriorment, vam portar a terme el taller PractiDUA: Aproximació al Disseny Universal per a l’Aprenentatge mitjançant els racons el qual va estar dinamitzat per Aida Sanahuja, Mercé Barrera i Odet Moliner. En aquesta ocasió les persones participants van poder experimentar la proposta de quatre racons: Del DU al DUA, Neuroeducació, Vivenciem i Diverses maneres de fer que formen part d’una proposta més amplia articulada a partir de 10 racons que conformen una caixa d’aprenentatge.
La documentació va estar a càrrec de Inmaculada Orozco que s’ha incorporat recentment al MEICRI com a Personal investigador postdoctoral (Programa Juan de la Cierva-formació Pla Estatal).
Descargas:
El MEICRI a les VIII Jornades d’Estudia i Investiga a l'UJI
El dia 21 de març de 2023 es van celebrar les VIII Jornades d’Estudia i Investiga a l'UJI, aquest any, a la Sala d'Actes de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals. Després de dues xerrades, una sobre l'empleabilitat, i l'altra, sobre competències socioemocionals, es va procedir amb el repartiment dels diplomes a l'alumnat participant de la jornada. Des del grup MEICRI es van presentar dos treballs per part de l'estudiantat en formació:
-Percepciones del profesorado del GMI y GMP de la UJI en relación con el DUA: significados, competencias y prácticas, per María de Marcos Martí, tutoritzat per Aida Sanahuja Ribés.
-Universitat intercultural inclusiva: una proposta formativa des de la investigació acció participativa basada en la comunitat (UNI-PAR), per Mariola García Salvador, tutoritzat per Maria Lozano Estivalis.
Els pòsters han sigut exposats al llarg de tot el dia per a la resta de la comunitat universitària i, més concretament, per a la comunitat investigadora. Ha sigut una experiència gratificant i enriquidora.
Descargas:
FORO DE INVESTIGACIÓN SOBRE EDUCACIÓN INCLUSIVA
El grupo MEICRI, representado por la profesora Odet Moliner, participamos en este Foro convocados por el Centro Español de Documentación e Investigación sobre Discapacidad (CEDID), dependiente del Real Patronato sobre Discapacidad del Ministerio de Derechos Sociales y Agenda 2030. Nos reunimos en Madrid los días 25 y 26 de enero DE 2023 con investigadoras e investigadores de más de veinte grupos de investigación consolidados de diferentes universidades de todo el país que trabajan sobre la temática de la educación inclusiva. Ello ha sido posible gracias al proyecto titulado “Estudio para la transformación de las escuelas en espacios inclusivos y accesibles”, financiado por los fondos Next Generation EU a través del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR) del Gobierno de España. Este proyecto está liderado por Carmen Márquez Vázquez y Sergio Sánchez de la Universidad Autónoma de Madrid, asesorados por Gerardo Echeita y Miguel Ángel Verdugo. El propósito general es poner en valor los conocimientos científicos y resultados derivados de una investigación avalada por los rigurosos procedimientos de evaluación seguidos desde el Agencia Estatal de Investigación. El objetivo es avanzar en la mejora educativa desde el compromiso con una educación más inclusiva y accesible. Los resultados se concretaron en un decálogo, que se trasladará al Ministerio de Educación, que incluye recomendaciones para orientar las políticas sobre educación inclusiva.
Descargas:
El MEICRI és guardonat per l'Aula Fundació Banc Sabadell
El passat 19 de desembre de 2022 a la sala d'actes de la facultat de Ciències de la Salut de l'UJI es van atorgar a diferents estudiants els premis a l'excel·lència acadèmica, tant a aquells que han obtingut les millors notes en la prova d'accés a la universitat, com a aquells que han realitzat les millors pràctiques del programa «Estudia i Investiga» de l'UJI. Entre l'estudiantat premiat ha sigut guardonada una alumna del grup d'investigació MEICRI: Mariola García Salvador, tutoritzada per Maria Lozano Estivalis, amb el pòster «Universitat Intercultural Inclusiva: una proposta formativa des de la investigació acció participativa basada en la comunitat (UNI-PAR)».
El poster presenta les conclusions parcials d'un procés d'investigació que analitza i promou la inclusió dins de l'àmbit de la Responsabilitat Social Universitària, entre les quals cal destacar el valor facilitador de la investigació inclusiva en relació a l'exercici efectiu de les accions inscrites en la Responsabilitat Social Universitària i la necessitat de canviar la visió "protectora" que es té cap a les persones amb diversitat funcional per una visió "empoderada".
La creació dels pòsters científics ha sigut una experiència gratificant i enriquidora. A més d'aprendre a sintetitzar el projecte esmentat anteriorment, Mariola Salvador i el MEICRI han sigut guardonats amb una dotació econòmica i amb la presentació a l'acte oficial a la universitat on s'han pogut presentar públicament els treballs realitzats.
Descargas:
Participación en el curso para jóvenes con discapacidad intelectual
La Universitat Jaume I inauguró el pasado 4 de noviembre de 2022 la segunda edición del curso «UniDiversitat: Formación para el empleo y la vida independiente de jóvenes con discapacidad intelectual», una iniciativa de universidad inclusiva dirigida a jóvenes de entre 18 y 30 años con discapacidad intelectual en la que participarán este año 15 estudiantes.
El acto ha contado con la presencia de la vicerrectora de Responsabilidad Social, Políticas Inclusivas e Igualdad, Elsa González; el director regional de Inserta Empleo Fundación ONCE en la Comunidad Valenciana, Vicente Micó; la vicerrectora adjunta de Estudios y Formación Permanente, María José Aramburu; así como la directora académica del programa, Odet Moliner, y la directora técnica y coordinadora de la Unidad de Diversidad y Discapacidad de la UJI, Olga Carbó.
En la sesión también ha participado profesorado del programa y representantes de las entidades colaboradoras del ámbito de la discapacidad de la provincia de Castellón.
El curso, que se desarrollará del 7 de noviembre al 15 de mayo, con participación activa de miembros del grupo MEICRI, tiene como objetivo mejorar la empleabilidad, inclusión social e independencia de estos jóvenes a través de la promoción de competencias generales y profesionales que faciliten su acceso a entornos laborales ordinarios.
La formación está promovida por el Vicerrectorado de Responsabilidad Social, Políticas Inclusivas e Igualdad; el Vicerrectorado de Estudios y Formación Permanente y la Unidad de Discapacidad y Diversidad de la Universitat Jaume I, y cuenta con la financiación de la Fundación ONCE y el Fondo Social Europeo. Además, colaboran las entidades Castelló Bolangera, Oficina de Vida Independiente de Castelló, COCEMFE Castelló, TEA-CAST, Fundación Síndrome de Down Castelló y Asociación Fenòmens.
Descargas:
Recuperació de la memòria educativa d'Atzeneta del Maestrat
El passat 7 de novembre membres del MEICRI van participar en la jornada del projecte Cartografies nòmades, mobilització del coneixement de les escoles de masos de Castelló, que va tindre lloc a la localitat d'Atzeneta del Maestrat. Aquest projecte nascut al si del Museu Pedagògic de Castelló creca la recuperació de la memòria oral vinculada a l'escola rural de les comarques de Castelló, més concretament a les escoles de masos. El projecte crea xarxa amb entitats locals, associacions, centres educatius i organismes públics. Algunes de les activitats que es duen a terme són les entrevistes amb persones relacionades amb l'escola (mestres, alumnat, veïnat dels masos...), la recopilació de materials i fotografies, i la localització de les antigues escoles sobre un mapa online. Amb el material recollit a Atzaneta està previst realitzar una jornada de mobilització del coneixement al llarg de 2023. En ella es donarà difusió a tot el treball realizat.
Descargas:
Participación en la Biennal 2022 del LISIS
Investigadores del MEICRI participamos en el Colloque international « L'inclusion au-delà des murs de l'école », 24 et 25 octobre 2022 en la Haute école pédagogique Vaud, Suisse con la presentación de las comunicaciones:
-Défis rencontrés dans la construction critique d'un modèle participatif d'accompagnement à l'inclusion scolaire. Moliner Odet , Prud'Homme Luc , Arnaiz Pilar, Sanahuja Aida, De Haro Remedios, Ouellet Katryne, Borri-Anadon Corina, Traver Joan, St-Vincent Lise-Anne
-«Qu'est-ce que je peux faire après l'école secondaire ? » Élaboration participative d'un programme d’enseignement postsecondaire inclusif dans le contexte universitaire. Moliner Odet, Sanahuja Aida, Traver Joan
Paralelamente a este encuentro tuvo lugar la Biennal del LISIS (Laboratoire international sur l’inclusion scolaire). Se trata de una red internacional de investigadores que pretende establecer un diálogo entre culturas para avanzar en la educación inclusiva. Inaugurado oficialmente el 30 de septiembre de 2010, nos encontramos vinculados por convenio para el desarrollo de actividades científicas entre las siguientes instituciones: Universidad Pedagógica del Cantón de Vaud (Suiza), Universidad Jaume I (España), Universidad de Montreal (Canadá), Universidad de Quebec en Trois-Rivières (Canadá).
Descargas:
Curs sobre aprenentatge cooperatiu i educació inclusiva
L’Oficina d’Estudis obri un curs de formació sobre aprenentatge cooperatiu i educació inclusiva.
Des del passat 8 de gener i fins el 7 de febrer tindrà lloc un curs formatiu que aborda l’aprenentatge cooperatiu i l’educació inclusiva. L’Oficina d’estudis, amb la col•laboració del Departament d’Educació de la Universitat Jaume I, ha organitzat diverses sessions, totes elles impartides per professors i membres del grup de recerca Millora Educativa i Ciutadania Crítica (MEICRI) de l’UJI.
La iniciativa s’emmarca dins dels cursos de formació continuada i va dirigida a un total de trenta alumnes, professionals de l’educació i investigadors que volen aprofundir i reflexionar al voltant d’una forma de treballar i, fins i tot d’entendre la vida, que passa per tres principis fonamentals. En primer lloc es basa en la igualtat, des del punt de vista dels drets i les oportunitats que tenim totes les persones. Segonament, en el reconeixement de la diversitat i, en tercer lloc, en el diàleg.
El professor Joan Traver, coordinador del projecte, va estar l’encarregat d’impartir la primera sessió. Traver va insistir en la importància de construir vincles entre les persones per tal de generar motius de celebració. “Els canvis s’operen des de l’alegria”, comenta Traver. I és que la cohesió de grup és un d’eixos tres eixos fonamentals de l’aprenentatge cooperatiu, així com les habilitats cooperatives (destreses de comunicació, per afrontar i resoldre problemes i per demanar i donar ajuda) i, per últim i mitjançant les tècniques simples i complexes, aconseguir que els alumnes aprenguen una matèria.
La cultura col•laborativa i els processos de millora, la vida de grup, l’educació emocional, les parelles tutoritzades, l’aprenentatge servei o l’aprenentatge per projectes són alguns dels altres temes que abordaran per tal de fer de l’educació un instrument de transformació cultural i que, al cap i a la fi, camine cap a la consecució d’una societat democràtica, ètica, justa i participativa.
Descargas:
El Meicri al I Congrés Internacional d’Inclusió i Millora Educativa
El grup d’investigació Millora Educativa i Ciutadania Crítica (Meicri) va participar els darrers dies 25, 26 i 27 d’octubre en la primera edició del Congrés Internacional d’Inclusió i Millora Educativa celebrat a la Universitat d’Alcalá de Henares, Madrid.
La doctora i professora titular Auxiliadora Sales va estar l’encarregada de presentar la comunicació que sota el títol: ‘La Escuela Incluida: vinculación del currículum al territorio a través de procesos de investigación-acción participativa’, va repassar les fases desenvolupades en diversos centres valencians i que situen i consoliden el posicionament del grup en una manera de treballar des de la pròpia escola de forma que la investigació constitueix també una ferramenta per a la inclusió. I això es reflexa amb les dinàmiques del diagnòstic social participatiu mitjançant les quals es desenvolupen sessions de recollida i devolució d’informació consensuades i compartides per tots els participants del procés. En aquest sentit, es tracta de donar veu a tothom. Alguns dels exemples són el cas del Centre Rural Agrupat de Benavites i Quart de les Valls o el col·legi Santiago Apóstol del barri del Cabanyal de València.
D’altra banda, la intervenció de la doctora i professora Odet Moliner es va emmarcar en un simposi coordinat per la doctora Pilar Arnaiz (Universitat de Murcia) i en el qual van participar també representants d’altres Universitats com la de Vigo, la de Sevilla i la de Santander. Totes elles en la línia de mostrar com portar a terme plans de millora inclusius.
Una altra de les comunicacions fou el pòster titulat ‘Arts-Project Based Learning para el Aprendizaje de los procesos de mejora e inclusión en la formación inicial de Psicopedagogía’ presentat per la doctora Aida Sanahuja i la professora del màster de Psicopedagogia i estudiant de doctorat Alicia Benet.
A més a més, les també estudiants de doctorat Erica Lorente i Ana Costa van presentar els seus respectius projectes d’investigació per a la tesi doctoral. En el cas de Lorente la seva tesi abordarà les concepcions socials que el territori té sobre el gabinet psicopedagògic d’un centre i que afecten als processos inclusius i democràtics en l’escola, mentre que el pla d’investigació de Costa aborda els aspectes de l’educació emocional i de la gestió de la diversitat que afavoreixen un clima segur i afectiu en Educació Secundària, des d’un enfoc basat en les competències i les pràctiques educatives dels docents.
El congrés també va comptar, entre molts altres, amb les ponències d’autors com Gerardo Echeita, David Durán, Juan Manuel Escudero o els germans Roger i David Johnson (Universitat de Minnesota), els qui van compartir experiències i una simpàtica i divertida sessió sobre l’aprenentatge cooperatiu per a la inclusió.
Descargas:
Odet Moliner participa amb Inclusive Education Canada
Enguany, Odet Moliner ha realitzat una col·laboració amb l'organització "Inclusive Education Canada" sobre escola inclusiva. Dins d'un projecte que realitzen sobre un comentari al dia, Odet va participar amb una experiència d'escola inclusiva al nostre pais; concretamente amb una pràctica que es desenvolupa al CRA Benavites Quart de les Valls amb la col·laboració del grup MEICRI. A continuació teniu l'enllaç amb l'aportació d'Odet:
https://inclusiveeducation.ca/2016/02/26/20-inclusive-schools-promote-de...
A més, us deixem l'enllaç a la web de l'rganització i al seu facebook:
https://inclusiveeducation.ca/engaging-and-promoting-ie/inclusive-educat...
https://www.facebook.com/inclusiveeducationcanada/?fref=nf
Descargas:
El MEICRI a Budapest (Hongria)
El passat 6 de setembre del 2016 es va presentar la comunicació A COMMUNITY WELLCOME DAY: Cultural Diversity and Critical Citizenship in a Included School. Realitzada per 4 membres del MEICRI: Auxiliadora Sales, Joan Traver, Alicia Benet i Aida Sanahuja en The Mobilities, Transitions, Transformations Intercultural Education at the Crossroads International Conference. Organitzada per International Association for Intercultural Education (IAIE) and the Institute for Intercultural psychology and education (IIPE), Eötvös loránd University.
Descargas:
Dia de convivència del CRA Benavites Quart de les Valls
El diumenge 11 de Setembre es va realitzar el dia de convivència de l'escola CRA Benavites Quart de les Valls. Pares i mares, xiquets i xiquetes, mestres i persones del grup MEICRI van compartir aquest dia amb diverses activitats. Per part del grup es van fer diverses dinàmiques participatives per detectar necessitats i també per veure en quin punt ens trobem; mirar d'on venim i projectar cap al futur. Per si tot açò fora poc, vam acabar la jornada compartint una deliciosa paella tots junts!
Descargas:
El CRA Benavites s'endinsa en l'Aprenentatge Servei
Els xiquets i xiquetes del CRA Benavites junt amb el seu professorat han decidit utilitzar l'APS (Aprenentatge-Servei) per tal de millorar la realitat i cuidar el seu entorn. Així doncs es posaran en marxa campanyes de denúncia i sensibilització per a que les persones del poble agafen conciència i mantinguen més net el municipi. Les criatures van compartir les seues propostes en un Ple de l'Ajuntament de Benavites on la seua veu va poder escoltada i es va fer ferma la decisió de col·laborar per a millorar la qualitat de vida en el poble i per a evitar les caques dels gossos sense recollir. A continuació us facilitem més informació sobre aquesta iniciativa (i també podeu veure l'article en Premsa adjunt a la secció de Descàrregues);
"Nelo Vilar:
RODA DE PREMSA
El proper 27 de juny a les 18h i a La Casa de la Cultura, els alumnes de primària del CRA de Quart de les Valls participaran en un Plenari extraordinari per presentar a l’Ajuntament les propostes eixides dels tallers de participació ciutadana. Estos tallers es van celebrar durant algunes setmanes consecutives per recollir propostes de millora per al poble i per a la pròpia escola. Els van impartir tècnics d’Heterotopia Centre d’Estudis d’Acció i Participació. S’assajava una forma d’educació per a la participació pensat per alumnes de primària.
Els tallers es van impartir a tots i totes les alumnes de l’escola en sis dijous successius, en sessions pensades per a una vintena de xiquetes i xiquets. Dels tallers van eixir uns quants cents de propostes, que després es van prioritzar amb l’ajuda de l’alumnat. Al Plenari es durà una selecció de suggeriments que seran presentats i defesos per xiquetes i xiquets del Centre.
El CRA Quart de les Valls – Benavites participa en un programa experimental que es planteja el treball en la realitat del territori.
La metodologia que es va aplicar va ser un mapeig adaptat a xiquetes i xiquets. Contra l’aprenentatge abstracte, esta metodologia permet contextualitzar la teoria i dur-la a la pràctica. Els mapejos, plantejats de forma lúdica i creativa, són un recurs metodològic que s'usa per ajudar els membres d'una comunitat a expressar gràficament com perceben el seu territori i l’entorn socioambiental, i com els agradaria que fóra. Es tracta simplement d’utilitzar mapes del lloc, en este cas l’escola i el poble de Quart, per reconèixer els espais i les seues problemàtiques.
La pedagogia de la participació és un element fonamental que hauria de ser part del programa educatiu. A més a més, la seua praxi no pot ser autònoma, ha de ser transversal a totes les disciplines i plantejar-se en totes les àrees de la cosa pública: la cultura, l’urbanisme, els serveis socials, el medi ambient, etc. La participació és fonamental en democràcies avançades, on el ciutadà intervé en la seua realitat. L’escola constitueix un escenari ideal per fomentar la participació i educar els infants en els valors democràtics i el pensament crític.
El CRA Benavites-Quart de les Valls és una escola pública democràtica, social i basada en el diàleg. Tots els dijous dedica les vesprades a impartir distints tallers als seus alumnes.
Heterotopia és un Centre d’estudis d’acció i participació que reflexiona i promou la participació de la ciutadania en la gestió pública.
Es pot trobar més informació d’estes activitats a la pàgina web del CRA: http://crabenavitesquartdelesvalls.edu.gva.es/wp/ i a la d’Heterotopia CEAP: http://heterotopia.net/"